T.C. MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
  • /
  • Yüksek Lisans Kısa Ders İçerikleri

Yüksek Lisans Kısa Ders İçerikleri

Dersin adı: ULUSLARARASI PAZARLAMA

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Uluslararası Pazarlama stratejilerini etkileyen çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması.

Dersin içeriği: Uluslararası Pazarlama ve Uluslararası Ticaret, Uluslararası Pazarlamanın Tanımı ve Önemi, Uluslararası Pazarlama Araştırmasında Toplanacak Bilgiler, Uluslararası Bütünleşmeler, Uluslararasılaşma Süreci, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Uluslararası Pazarlama Stratejileri, Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Seçimi, Pazarlama Karması, Ürün kararları ve stratejileri, Marka seçimi, Fiyatlandırma Stratejileri, Dağıtım Stratejileri, Tutundurma Stratejileri.

Dersin planı:

  1. Uluslararası Pazarlama ve Uluslararası Ticaret, Uluslararası Pazarlamanın Tanımı ve Önemi,
  2. Uluslararası Pazarlama Araştırmasında Toplanacak Bilgiler,
  3. Uluslararası Bütünleşmeler, Uluslararasılaşma Süreci,
  4. Uluslararası Pazarlama Çevresi,
  5. Uluslararası Pazarlama Stratejileri,
  6. Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Seçimi,
  7. Ara Sınav
  8. Pazarlama Karması,
  9. Ürün kararları ve stratejileri,
  10. Marka seçimi,
  11. Fiyatlandırma Stratejileri,
  12. Dağıtım Stratejileri,
  13. Tutundurma Stratejileri
  14. Final

Dersin adı: PAZARLAMA İLKELERİ

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersi alan öğrencilerin; pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramları, pazarlamada yeni trendleri, pazarlama çevresini, stratejik planlama ve pazarlama sürecini, pazar bölümlemesi, konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri gibi konuları öğrenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği: Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi / Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetimi / Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmasının Rolü / Tüketici Davranışı / Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri / Mamul / Fiyat / Tutundurma / Dağıtım kanalları ve Fiziksel Dağıtım / Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması / Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama / Pazarlama Yönetimi / Uluslararası Pazarlama

Dersin planı:

  1. Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi
  2. Pazarlama Çevresi
  3. Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetimi
  4. Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmasının Rolü
  5. Tüketici Davranışı
  6. Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri
  7. Ara Sınav
  8. Mamul / Fiyat / Tutundurma
  9. Dağıtım kanalları ve Fiziksel Dağıtım
  10. Doğrudan Pazarlama ve Hizmet Pazarlaması
  11. Elektronik Ticaret ve İnternette Pazarlama
  12. Pazarlama Yönetimi
  13. Uluslararası Pazarlama
  14. Final

Dersin adı: PAZARLAMA YÖNETİMİ

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; pazarlamanın tarihsel gelişimini açıklayabilecek, pazar türlerini sınıflayabilecek, pazarlamanın temel kavramlarını açıklayabilecek, pazar bölümlendirmesi, hedefleme, konumlandırma planlaması yapabilecek, pazarlama karması araçlarını tasarlayabilecektir.

Dersin içeriği: Pazarlamaya Giriş, Pazarlama Kavramının Tanımı, Pazarlama Anlayışının (Yaklaşımlarının) Gelişimi / Pazarlama Yönetimi Kavramı / Pazarlama Yönetimi Ve Çevre İle İlişkisi / Pazarlama Kararlarıyla İlgili Makro Ve Mikro Çevre Faktörleri / Tüketici Ve Endüstriyel Alıcı Davranışları / Pazar Bölümleme Ve Konumlandırma / Pazarlama Bilgi Sistemi Ve Pazarlama Araştırması / Pazarlamada Ürün Kararları / Pazarlamada Fiyat Kararları / Pazarlamada Dağıtım Kararları / Tutundurma Ve Pazarlama İletişimi / Pazarlama Planlaması, Uygulama Ve Kontrol

Dersin planı:

  1. Pazarlamaya Giriş, Pazarlama Kavramının Tanımı, Pazarlama Anlayışının (Yaklaşımlarının) Gelişimi
  2. Pazarlama Yönetimi Kavramı / Pazarlama Yönetimi Ve Çevre İle İlişkisi
  3. Pazarlama Kararlarıyla İlgili Makro Ve Mikro Çevre Faktörleri
  4. Tüketici Ve Endüstriyel Alıcı Davranışları
  5. Pazar Bölümleme Ve Konumlandırma
  6. Pazarlama Bilgi Sistemi Ve Pazarlama Araştırması
  7. Ara Sınav
  8. Pazarlamada Ürün Kararları
  9. Pazarlamada Fiyat Kararları
  10. Pazarlamada Dağıtım Kararları
  11. Tutundurma Ve Pazarlama İletişimi
  12. Pazarlama Planlaması
  13. Uygulama Ve Kontrol
  14. Final

Dersin adı: PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 5

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; pazarlama araştırması yaparken kullanılabilecek bilimsel yöntem ve araçlar hakkında temel kazanımları elde edeceklerdir.

Dersin içeriği: Pazarlama Araştırmalarının Önemi / Problemin Tanımlanması / Hipotez Belirleme / Araştırma Modelleri / Pazarlama Araştırmasının Türleri / Veri Türleri / Veri Kaynakları / Birincil Kaynaklar / İkincil Kaynaklar / Veri Toplama Araçları / Kalitatif Yöntemler / Kantitatif Yöntemler / Örnekleme / Ölçme Ve Ölçek / İstatistiksel Analizler / Pazarlama Araştırması Raporunun Hazırlanması

Dersin planı:

  1. Pazarlama Araştırmalarının Önemi
  2. Problemin Tanımlanması / Hipotez Belirleme
  3. Araştırma Modelleri
  4. Pazarlama Araştırmasının Türleri
  5. Veri Türleri
  6. Veri Kaynakları
  7. Ara Sınav
  8. Birincil Kaynaklar / İkincil Kaynaklar
  9. Veri Toplama Araçları
  10. Kalitatif Yöntemler / Kantitatif Yöntemler
  11. Örnekleme / Ölçme Ve Ölçek
  12. İstatistiksel Analizler
  13. Pazarlama Araştırması Raporunun Hazırlanması
  14. Final

Dersin adı: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; temel insani özelliklerin tüketim üzerindeki etkilerini, psikolojik unsurların pazarlamaya yansımalarını, tüketim ile ilgili temel kavram ve kuramları öğrenmiş olacaklardır.

Dersin içeriği: Pazarlama Temel Kavramları ve stratejileri / Çağdaş Pazarlamada Tüketici / Tüketici Davranışına Giriş / Algılama, Öğrenme-Bellek, Motivasyon, Değer ve İlgilenim / Tutum, Kimlik / Benlik / Tüketici Portresi; Gelir, Yaş, Aile Yapısı, Sosyal Statü, Gelir / Geleneksel, Modern Yaklaşımlar ve Kuramlar / Tüketici Bilgi Edinme ve Karar Verme Süreci Modelleri / Kültür ve Yaşam Tarzı / Yeni Teknolojiler

Dersin planı:

  1. Pazarlama Temel Kavramları ve stratejileri
  2. Çağdaş Pazarlamada Tüketici
  3. Tüketici Davranışına Giriş
  4. Algılama, Öğrenme-Bellek, Motivasyon, Değer ve İlgilenim
  5. Tutum, Kimlik
  6. Benlik
  7. Ara Sınav
  8. Tüketici Portresi; Gelir, Yaş, Aile Yapısı, Sosyal Statü, Gelir
  9. Geleneksel, Modern Yaklaşımlar
  10. Kuramlar
  11. Tüketici Bilgi Edinme ve Karar Verme Süreci Modelleri
  12. Kültür ve Yaşam Tarzı
  13. Yeni Teknolojiler
  14. Final

Dersin adı: SATIŞ YÖNETİMİ

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersin amacı efektif bir satış sürecinde gerekli olan yapı taşlarını belirleyip şirket içinde pazarlamanın önemli bir parçası olan etkili satış ekibinin oluşturulmasını, takım çalışmasını ve satış sürecinin temel ilkelerinden satışın sonlandırılmasına kadar devam eden sürecin irdelenmesini sağlamaktır.

Dersin içeriği: Satış Yönetiminde Temel İlkeler / Satış Yönetiminin Gelişim Süreci / Satış Sürecinde Uzun Vadede Karlılık, Etkinlik Kavramları / Bütçeleme / Satış Takımları Yönetimi, Motivasyonu / Takım Çalışması / Satış Analizleri Ve Hedef Belirleme Teknikleri / Satıcıların Motivasyonu / Satıcıların Eğitimi / Satış Bölgesi Oluşturma Yöntemleri / Satış Kotaları / Satış Ahlakı / İdeal Satış Süreci / Müşteri Türleri, Satıcı Türleri / Satışta İtiraz Karşılama Yöntemleri / Satış Kapama Yöntemleri

Dersin planı:

  1. Satış Yönetiminde Temel İlkeler
  2. Satış Yönetiminin Gelişim Süreci / Satış Sürecinde Uzun Vadede Karlılık, Etkinlik Kavramları
  3. Bütçeleme
  4. Satış Takımları Yönetimi, Motivasyonu
  5. Takım Çalışması
  6. Satış Analizleri Ve Hedef Belirleme Teknikleri
  7. Ara Sınav
  8. Satıcıların Motivasyonu
  9. Satıcıların Eğitimi
  10. Satış Bölgesi Oluşturma Yöntemleri
  11. Satış Kotaları / Satış Ahlakı / İdeal Satış Süreci
  12. Müşteri Türleri, Satıcı Türleri / Satışta İtiraz Karşılama Yöntemleri
  13. Satış Kapama Yöntemleri
  14. Final

Dersin adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersin amacı işletmelerin müşterileriyle uzun süreli ve sağlıklı iletişim kurmalarının önemini anlamak ve bu ilişkileri geliştirmenin yollarını belirlemektir.

Dersin içeriği: Müşteri İlişkileri Kavramı Ve Özellikleri / Müşteri Davranışları Ve Müşteri Memnuniyeti / Örgütsel Kültür / Müşteri Memnuniyeti Odaklı Kültürün Oluşturulması / Kültür Değişimindeki Engeller / Müşteri Odaklı Değişim Yönetimi / Satış Ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi / Müşteriyi Kazanma Ve Tutma / Müşteri İçin Değer Yaratma / Müşterilerle İletişim, İletişim Modeli Ve Ögeleri / Müşterilerle İletişim Biçimleri / Müşteri Hizmeti, Hizmet Kalitesi Ve Sistemi / Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi, Kıyaslama

Dersin planı:

  1. Müşteri İlişkileri Kavramı Ve Özellikleri
  2. Müşteri Davranışları Ve Müşteri Memnuniyeti
  3. Örgütsel Kültür
  4. Müşteri Memnuniyeti Odaklı Kültürün Oluşturulması
  5. Kültür Değişimindeki Engeller
  6. Müşteri Odaklı Değişim Yönetimi
  7. Ara Sınav
  8. Satış Ve Pazarlamada Toplam Kalite Yönetimi
  9. Müşteriyi Kazanma Ve Tutma
  10. Müşteri İçin Değer Yaratma
  11. Müşterilerle İletişim, İletişim Modeli Ve Ögeleri
  12. Müşterilerle İletişim Biçimleri
  13. Müşteri Hizmeti, Hizmet Kalitesi Ve Sistemi / Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi, Kıyaslama
  14. Final

Dersin adı: PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersin amacı pazarlama stratejilerini etkileyen çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının modern pazarlama bakış açısıyla ele alınması ve stratejik yaklaşım geliştirmenin öğretilmesidir.

Dersin içeriği: Pazarlamaya Giriş / Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi / Pazarlamada Stratejik Düşünme / Stratejik Pazarlama Araştırması / Stratejik Pazarlama Planı, Durum Analizi, Çevre Analizi, Müşteri Analizi, Pazar Analizi, Rakip Analizi / Hedef Pazar, Konumlandırma, Pazar Bölümlendirme / Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri / Yeni Ürünler / Büyüme Dönemi / Olgunluk Dönemi / Düşüş ve Kriz Dönemi

Dersin planı:

  1. Pazarlamaya Giriş
  2. Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi
  3. Pazarlamada Stratejik Düşünme
  4. Stratejik Pazarlama Araştırması
  5. Stratejik Pazarlama Planı
  6. Durum Analizi, Çevre Analizi, Müşteri Analizi, Pazar Analizi, Rakip Analizi
  7. Ara Sınav
  8. Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar
  9. Konumlandırma
  10. Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri
  11. Yeni Ürünler / Büyüme Dönemi
  12. Olgunluk Dönemi
  13. Düşüş ve Kriz Dönemi
  14. Final

Dersin adı: MARKA YÖNETİMİ

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersin amacı öğrencilere rekabetçi ortamlarda başarılı bir kurumsal marka geliştirebilme, markayı yönetebilme ve temel marka değerinin tutundurmasını yapabilme yeteneğini kazandırmaktır.

Dersin içeriği: Markanın Tarihsel Yolculuğu / Marka Kavramı / Marka ile ilgili özellikler / Marka ve Önemi / Markanın faydaları / Marka Ürün Karşılaştırması / Markanın Yapısı / Markanın Unsurları, Eklenen Değer / Marka ile ilgili önemli kavramlar (Marka Kimliği, Marka İmajı, Marka Farkındalığı, Marka Kişiliği, Marka sadakati, Arketip ve Marka) / Markalama, Marka Oluşturma ve Marka Oluşturmada Kilit Başarı Unsurları / Marka Konumlandırma / Konumlandırma Stratejileri / Yeniden Konumlandırma / Markanın Görsel Unsurları (Logo, Amblem, Maskot, Renk, Slogan) / Marka Genişlemesi / Marka Geliştirme Stratejileri / Marka Değeri ve Önemi / Marka Değerini Oluşturan Unsurlar / Markanın 4P Stratejileri

Dersin planı:

  1. Markanın Tarihsel Yolculuğu / Marka Kavramı
  2. Marka ile ilgili özellikler / Marka ve Önemi
  3. Markanın faydaları
  4. Marka Ürün Karşılaştırması
  5. Markanın Yapısı / Markanın Unsurları, Eklenen Değer
  6. Marka ile ilgili önemli kavramlar (Marka Kimliği, Marka İmajı, Marka Farkındalığı, Marka Kişiliği, Marka sadakati, Arketip ve Marka)
  7. Ara Sınav
  8. Markalama, Marka Oluşturma ve Marka Oluşturmada Kilit Başarı Unsurları
  9. Marka Konumlandırma / Konumlandırma Stratejileri / Yeniden Konumlandırma
  10. Markanın Görsel Unsurları (Logo, Amblem, Maskot, Renk, Slogan)
  11. Marka Genişlemesi
  12. Marka Geliştirme Stratejileri
  13. Marka Değeri ve Önemi / Marka Değerini Oluşturan Unsurlar / Markanın 4P Stratejileri
  14. Final

Dersin adı: DİJİTAL PAZARLAMA

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş pazarlama bağlamında pazarlama kavramlarını farklı şirket / ürün / pazar durumlarına uygulamak için gerekli olan dijital pazarlama tekniklerini ve araçlarını anlamalarını sağlamaktır.

Dersin içeriği: Dijital Pazarlamaya Giriş / Çevrimiçi Pazar Yeri Analizi / Dijital Pazarlama Stratejileri / İnternet ve Pazarlama Karması / Dijital Pazarlama Karması / Dijital Platformlar Yoluyla İlişkisel Pazarlama / E-MİY Uygulamalarının Analizi / Dijital Kampanya Planlaması / Dijital Medya Kanallarını Kullanarak Pazarlama İletişimi Uygulamaları / Dijital Pazarlama Kampanyalarının Hazırlanması / Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi

Dersin planı:

  1. Dijital Pazarlamaya Giriş
  2. Çevrimiçi Pazar Yeri Analizi
  3. Dijital Pazarlama Stratejileri
  4. İnternet ve Pazarlama Karması
  5. Dijital Pazarlama Karması
  6. Dijital Platformlar Yoluyla İlişkisel Pazarlama
  7. Ara Sınav
  8. E-MİY Uygulamalarının Analizi
  9. Dijital Kampanya Planlaması
  10. Dijital Medya Kanallarını Kullanarak Pazarlama İletişimi Uygulamaları
  11. Dijital Pazarlama Kampanyalarının Hazırlanması
  12. Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi
  13. Dijital Kanal Performansının Geliştirilmesi
  14. Final

Dersin adı: BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersin amacı, pazarlama iletişiminin müşterilere nasıl ulaştığını ve onlara hizmet ettiğini ve tüketici davranışlarını şekillendirmeye nasıl yardımcı olduğunu anlamaktır.

Dersin içeriği: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı / İletişim süreci ve modelleri / Bütünleşik Pazarlama iletişim unsurlarını tanıma; reklam, ağızdan ağıza iletişim, İnternet pazarlama (etkileşimli iletişim), doğrudan pazarlama, satın alma noktası iletişimi, deneyim ve etkinlik pazarlaması, kişisel satış / Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Gelişme Süreci Ve İşletmelerde Bütünleşik Pazarlama İletişimi Faaliyetleri / Planlama, Geliştirme Ve Uygulama / İnternet Teknolojilerindeki Gelişmelerin Pazarlama İletişimine Getirdiği Yenilikler / İletişim Karması Bileşenlerinin Analizi

Dersin planı:

  1. Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı
  2. İletişim süreci ve modelleri
  3. İletişim modelleri
  4. Bütünleşik Pazarlama iletişim unsurlarını tanıma; reklam, ağızdan ağıza iletişim,
  5. İnternet pazarlama (etkileşimli iletişim)
  6. Doğrudan pazarlama, satın alma noktası iletişimi, deneyim ve etkinlik pazarlaması
  7. Ara Sınav
  8. Kişisel satış
  9. Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Gelişme Süreci
  10. İşletmelerde Bütünleşik Pazarlama İletişimi Faaliyetleri
  11. Planlama, Geliştirme Ve Uygulama
  12. İnternet Teknolojilerindeki Gelişmelerin Pazarlama İletişimine Getirdiği Yenilikler
  13. İletişim Karması Bileşenlerinin Analizi
  14. Final

Dersin adı: REKLAM YÖNETİMİ

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta:3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersin amacı, işletmelerin ürün ve hizmetleri hakkında hedef kesime ürünün kullanımı hakkında bilgi vermek ve marka hakkında derin bilgi edinilmesi edinilmesini sağlama amacıyla kurulan iletişimin yönetilmesini sağlamaktır.

Dersin içeriği: Pazar türleri / Reklam Amaçları / Reklam Kavramı / Reklamın Sınıflandırılması / Bütünleşik Pazarlama İletişimi İçerisinde Reklamın Yeri / Reklamcılığın Sosyal, Ekonomik Ve Yasal Yönleri / Reklam Yönetimi Kavramı / Reklam Ve İletişim Süreci / Reklam Mesajının Geliştirilmesi Ve Reklam Kurumlarının İşleyişi / Reklamda Yaratıcı Süreç /Reklam Medya Programının Geliştirilmesi / Reklam Yönetimi Ve İnsan, Tüketici Eğilimleri, Tüketici Davranışları Ve Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler / Reklam Yönetiminde Planlama Ve Karar Alma Süreci

Dersin planı:

  1. Pazar türleri
  2. Reklam Amaçları / Reklam Kavramı
  3. Reklamın Sınıflandırılması
  4. Bütünleşik Pazarlama İletişimi İçerisinde Reklamın Yeri
  5. Reklamcılığın Sosyal, Ekonomik Ve Yasal Yönleri
  6. Reklam Yönetimi Kavramı
  7. Ara Sınav
  8. Reklam Ve İletişim Süreci
  9. Reklam Mesajının Geliştirilmesi Ve Reklam Kurumlarının İşleyişi
  10. Reklamda Yaratıcı Süreç
  11. Reklam Medya Programının Geliştirilmesi
  12. Reklam Yönetimi Ve İnsan, Tüketici Eğilimleri, Tüketici Davranışları Ve Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler
  13. Reklam Yönetiminde Planlama Ve Karar Alma Süreci
  14. Final

Dersin adı: PERAKENDECİLİK

Dersin kodu:

Dersin Türü: Seçmeli

Saat/Hafta: 3

AKTS Kredisi: 4

Dersin dönemi:

Dersin sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet KAYAOĞLU

Dersin amacı: Bu dersin amacı, perakendeciliğin ayırt edici yönetim özelliklerini öne çıkararak, çeşitli işletmecilik sorunlarını ele alıp çözümler araştırılması, perakendecilikte çevre ve çevresel koşullar, perakendeci kuruluş ve müşterileri anlama ve tanımlama, perakendecilikte müşteri bilgilerinin araştırılması konularının anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin içeriği: Perakendeciliğe Giriş Ve Temel Kavramlar / Dünyada Perakendecilik Ve Perakendeciliğin Tarihçesi / Perakendecilik Türleri / Perakendeciliği Etkileyen Çevresel Faktörler / Tüketici Satın Alma Davranışları / Perakende Pazarlama Stratejisi / Mağaza Kuruluş Yeri Seçimi Ve Mağaza Yönetimi / Perakendecilikte Fiyatlama / Mağaza Yerleşimi Ve Mağaza Tasarımı / Tedarik Zinciri Yönetimi / İnternet Perakendeciliği, Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi / Perakendecilikte Güncel Uygulamalar

Dersin planı:

  1. Perakendeciliğe Giriş Ve Temel Kavramlar
  2. Dünyada Perakendecilik Ve Perakendeciliğin Tarihçesi
  3. Perakendecilik Türleri
  4. Perakendeciliği Etkileyen Çevresel Faktörler
  5. Tüketici Satın Alma Davranışları
  6. Perakende Pazarlama Stratejisi
  7. Ara Sınav
  8. Mağaza Kuruluş Yeri Seçimi Ve Mağaza Yönetimi
  9. Perakendecilikte Fiyatlama
  10. Mağaza Yerleşimi Ve Mağaza Tasarımı
  11. Tedarik Zinciri Yönetimi
  12. İnternet Perakendeciliği, Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi
  13. Perakendecilikte Güncel Uygulamalar
  14. Final

     

Dersin Adı : Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Dersin Kodu : SBEISL125

Dersin Türü : Zorunlu

Saat/Hafta : 3 Ders/Hafta

AKTS Kredisi : 8

Dersin dönemi: Güz Dönemi

Dersin sorumlusu: Doç. Dr. Cemil İNAN

Dersin İçeriği : Bu derste bilimsel araştırma, alan araştırma yöntemi, araştırma problemi ile ilgili literatür inceleme, araştırma probleminin saptanması, evren ve örneklem, veri toplama, araştırma bulgularının raporlanması, yorumlanması ve araştırmanın değerlendirilmesi ile araştırma etiği gibi bilimsel araştırma metodolojisi ile ilgili temel konular hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.

Bu ders bilim ve bilimsel araştırma, bilimsel araştırmanın temelleri, bilimsel araştırmada yapılan hata kaynakları, hipotez, değişken ve değişkenler arası ilişkiler, ölçüm ve ölçekleme, güvenirlik ve geçerlik, örnekleme, veri toplama teknikler, araştırma ve yayın etiği gibi konuları içermektedir.

 

 

1.

Bilimsel Araştırmalara Giriş

2

Bilimsel Araştırma Türleri

3

Bilimsel Araştırmalarda Hata Kaynakları

4

Hipotez, Değişken ve Değişkenler Arası İlişkiler

5

Güvenirlik ve Geçerlik

6

Örnekleme

7

ARASINAV

8

Bilimsel Araştırmaların Planlanması

9

Veri Toplama Yöntemleri

10

Kaynak Gösterimi

11

Bilim ve Yayın Etiği

12

Bilimsel Araştırmaların Doğruluğunu Etkileyen Etmenler

13

Bilimsel Araştırmaların Yayına Dönüştürülmesi ve Değerlendirilmesi Süreci

14

FİNAL

 

 

T.C. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü