Kesin kaydınızı kazanmış olduğunuz Fakülte/Yüksekokula şahsen başvurup kaydınızı yapmanız gerekmektedir.
Aşağıda belirtilen tarihlerde kesin kayıt yapmayan/yapamayan öğrenciler, kayıt hakkını kaybedeceklerdir.
Kesin Kayıt Takvimi (Arapça Programlar)
Kesin kayıtların alınması
30.09.2024 - 04.10.2024
Ders Kaydı
30.09.2024 - 04.10.2024
Eğitim-öğretimin başlaması
30.09.2024
KESİN KAYIT
-Kesin kayıtlar 30 Eylül– 04 Ekim 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.
-Kazandığınız fakülte/yüksekokul’a şahsen gidip, istenilen belgelerin orijinallerini götürerek kayıt yaptırabilirsiniz.
-Başvuru, değerlendirme ve yerleştirme sonuçları, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı resmi web sayfasında ilan edilir ve adaylara ayrıca tebligat yapılmaz.
-Başvuru ,yerleştirme ve kayıt sürecinde eksik, hatalı, tahrif edilmiş veya sahte evrak ibraz ettiği tespit edilenlerin kayıtları yapılmış olsa bile işlem iptal edilerek haklarında yasal işlem başlatılır.
-Kesin kaydı yapılan öğrenciler kayıt yaptığı tarihten itibaren 2 ay içinde yabancı kimlik numarası(YKN) veya Geçici Koruma Kimlik Belgesini ibraz etmelidir.
ÖNEMLİ NOT: Bu tarihler arasında kesin kayıt yapmayan/yapamayan öğrenciler, kayıt hakkını kaybedeceklerdir.
Kesin kayıt esnasında istenilen belgeler:
Lise diploması (Orijinali ve Türkçe tercümesi) - (Öğrencinin ülkesindeki Türkiye Büyükelçiliğinde veya Konsolosluğunda onaylanmış Türkçe örnek veya Noter onaylı Türkçe tercümesi)
Lise Not Dökümü Belgesi/Not Belgesi (Orijinali ve Türkçe tercümesi) - (Öğrencinin ülkesindeki Türkiye Büyükelçiliğinde veya Konsolosluğunda onaylanmış Türkçe örnek veya Noter onaylı Türkçe tercümesi)
Türkiye’deki liselere denk bir orta öğretim kurumundan mezun olunduğuna dair denklik belgesi (Öğrencinin ülkesindeki Türkiye Büyükelçiliğinden, Konsolosluğundan veya Milli Eğitim Bakanlığından alınmış denklik belgesi veya Noter onaylı Türkçe tercümesi),
Öğrenim meşruhatlı pasaport (Öğrencinin ülkesindeki Türkiye Büyükelçiliğinde veya Konsolosluğunda onaylanmış Türkçe örnek veya Noter onaylı Türkçe tercümesi),
İkamet İzin Belgesi (Kesin kayıt tarihinden itibaren 2 Ay içinde teslim edilmelidir.Belgesini teslim etmeyen öğrencilerin kayıtları ilgili birim yönetim kurulu kararı ile silinir.)
2 Adet vesikalık fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş ve 4,5x6 cm ölçülerinde),
Öğrenim ücretinin ödendiğine dair makbuz.(Ücret yatırılmadan kesin kayıt yapılmayacaktır.)
Öğrenim ücretleri Halk bankasına(ATM,Mobil, Şube) öğrenci numarası ile yatırılabilir.
GSS(genel sağlık sigortası) belgesi.(Suriye uyruklu öğrencilerin Geçici Koruma Kimlik Belgeleri aktif ise istenmeyecektir.)
NOT: Üniversitemize münhasıran açılan %100 Arapça eğitim veren bölüm ve programlara yerleşen öğrenciler, önlisans programları için 1. sınıfın sonuna kadar, lisans programları için 2. sınıfın sonuna kadar TÖMER B2 sertifikasını kayıtlı olduğu ilgili birime ibraz etmelidir. TÖMER B2 sertifikasını teslim etmeyen öğrencilerin bir sonraki akademik eğitim-öğretim yılı için ders kaydı yapılmaz.