• /
  • HABERLER
  • /
  • Proje Koordinasyon Ofisi ‘Erasmus+KA2 Proje Yazma Eğitimi’ni Tamamladı

Proje Koordinasyon Ofisi ‘Erasmus+KA2 Proje Yazma Eğitimi’ni Tamamladı

Üniversitemiz Proje Koordinasyon Ofisi; eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarında başvuru yapabilecek kişi ve kurumlar için temel kaynak olan Erasmus+ Programı çağrı başvuruları öncesi programı tanımak ve proje taslağının hazırlanmasına yardımcı olmak amacıyla eğitim düzenledi. 

Proje Koordinasyon Ofisinden Öğr. Gör. Hanife Yeşilyurt’un moderatörlüğünde, Erasmus+Proje Uzmanı Meltem Yılmaz’ın eğitmenliğinde gerçekleşen etkinliğe başta Proje Koordinasyon Ofisi Sorumlu Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serhat Harman olmak üzere Üniversitemizden birçok akademisyen katıldı.

Erasmus+ Programıyla; gençler, öğrenciler, öğretmenler ile farklı yaştan eğitim katılımcıları ve personeli başta olmak üzere her yıl on binlerce bireyin öğrenme hareketliliklerini, kurum ve kuruluşların sınır ötesi işbirliklerinin desteklendiğini belirten Proje Koordinasyon Ofisi Sorumlu Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serhat Harman, “Gerçekleştirmiş olduğumuz eğitimde, ‘Erasmus+projeleri hangi başlıklarda çağrılardan oluşuyor?’, ‘Kimler başvurabilir ve yararlanıcıları kimlerdir?’, ‘Projeler nasıl bir süreç izlenerek sisteme yüklenir?’ gibi soruların cevap bulması ve KA1, KA2 proje formlarının örnek projeler üzerinden tanıtılması ve formun nasıl doldurulması gerektiğine yönelik bilgilendirmeler yaptık. Ayrıca proje ortaklarının hangi ağlar üzerinden bulunabileceği, proje yazmadan önce araştırılması gereken önemli web sayfaları gibi birçok konuyu da ele aldık” dedi.

2021-2027 yılları arasını kapsayacak Erasmus+ Programı döneminde;  dahil etme, dijitalleşme, çevre gibi konuların ön plana çıktığını belirten Harman, Erasmus+ Programında yer alacak hareketliliklerinin her aşamasında çevreye duyarlı, sürdürülebilirliği esas alan uygulamalar yapılmasının programın temel hedefleri arasında yer aldığını ifade etti.

Yararlanıcı kurumların, ortaklarıyla etkileşimi artırmak ve öğrenim ve öğretimi iyileştirmek için dijital araçları ve öğrenim metotlarını da kullanmalarının yanında, projelerde yer alan katılımcıların bulundukları çevredeki sosyal, kültürel, eğitsel faaliyetlere aktif katılımın önemli olduğu aktarıldı.