
Mardin Artuklu Üniversitesi’nde yürütülen “Mardin’de Artuklu Üniversitesi’nin Algısı ve Beklentileri Ölçme Araştırması” tamamlandı. Çalışma, Teknoloji Transfer Ofisi Genel Müdürü Öğr. Gör. Mümtaz Korkutan ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Arş. Gör. Ebru Oskaloğlu tarafından gerçekleştirildi.
Mardin Artuklu Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi Genel Müdürü Öğr. Gör. Mümtaz Korkutan öncülüğünde, iç paydaşlar (akademik personel ve öğrenciler) ile dış paydaşlar (Mardin halkı) arasında bir anket çalışması gerçekleştirildi. Ankette; üniversitenin sosyal medya kanalları üzerinden yapılan tanıtımlardan duyulan memnuniyet, üniversiteye dair genel memnuniyet ve beklentiler, şehre ve üniversiteye yönelik aidiyet duygusu, dijital mecraların halkla iletişimdeki önemi, şehri tercih eden öğrencilerin kentin kalkınmasına katkısı, öğrencilerin istihdam ve staj imkânlarının bölgesel gelişimdeki rolü gibi konular ele alındı. Ayrıca, katılımcılara üniversitede hangi fakülte veya bölümlerin açılmasını istedikleri de soruldu.
Yüz yüze anket yönteminin kullanıldığı araştırmada akademik personelden 350, öğrencilerden 1.205 ve Mardin halkından 1.200 kişi ile görüşüldüğü ve analizlere uygun bulunan 2.000’in üzerinde anketin değerlendirmeye alındığı bildirildi.
Çalışma, üniversitenin hem iç hem de dış paydaşlar nezdinde güçlü bir kurumsal aidiyete, tanınırlığa ve beklentiye sahip olduğunu ortaya koydu.
Akademik personel, öğrenciler ve Mardin halkı üzerinde yapılan anket sonuçlarına göre; Akademik personel, kuruma yüksek düzeyde bağlılık gösterirken özellikle araştırma olanaklarının artırılması ve idari iletişimin güçlendirilmesi yönünde beklentilerini dile getirdi. Anket sonuçlarına göre akademik personelin üniversite tanıtımında en etkili araç olarak %32,7 ile sosyal medya hesapları öne çıkarken, kurumsal web sitesi (%23,4) ve bilimsel etkinlikler (%21,9) diğer önemli unsurlar oldu.
Öğrenciler ise eğitim kalitesi ve akademik gelişime yönelik beklentilerini en önemli ihtiyaç olarak belirtirken (%12,1), sosyal imkanların artırılması (%10,6) ile ulaşım ve barınma sorunlarının çözülmesi (%8) talepleri de öne çıktı. Öğrencilerin üniversiteye ilişkin genel algı puanı ise 5 üzerinden 3,05 olarak belirlendi.
Mardin halkı anketinde ise katılımcıların %26,4’ü üniversite hakkında en çok sosyal medya aracılığıyla bilgi edindiklerini ifade etti. Halkın üniversiteden en büyük beklentisi şehre daha fazla öğrenci çekilmesi (%20,1) ve yerel yönetimlerle daha güçlü iş birliği yapılması (%18,5) olurken, %46,5’lik kesim ise Hukuk Fakültesi’nin açılmasını istedi.
Genel olarak çalışma, üniversitenin güçlü bir kurumsal imaja sahip olduğunu, ancak daha etkili tanıtım faaliyetleri, paydaş odaklı stratejiler ve toplumsal katkı sağlayacak açılımlar ile bu algının daha da pekiştirilebileceğini ortaya koydu.