Programın Amacı
Sosyal Hizmet Lisans Programının amacı, sürdürülebilir insani ve toplumsal gelişme için sosyal adaletin ve insan sağlığının gelişimine katkıda bulunabilen, sosyal kurumların ve sosyal politikaların gücünü ortaya koyabilen, çağdaş ve evrensel nitelikte bilgi ile donanımlı, yetkin sosyal çalışmacılar yetiştirmektir.
Kazanılan Derece
Sağlık Bilimleri Fakültesi "Sosyal Hizmet Lisans Programı Diploması” alırlar.
Derece Seviyesi
Sosyal Hizmet Bölümü mezunları 'Sosyal Hizmet Bölümü Lisans Mezunu' derecesini alırlar.
Kabul ve Kayıt Koşulları
Sosyal Hizmet Lisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilmektedir. Alan Yeterlilik Testi (AYT) puan türünden en az 170 ve daha yukarı puan almış olanların 2021 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar.
Önceki Öğrenimin Tanınması
Denkliği YÖK tarafından kabul edilen üniversitelerden öğrenci kabul edilebilir. Dikey geçiş sınavından başarılı olan ön lisans derecesi mezunları da lisans derecesi almak üzere eğitimlerine devam edebilmeleri için kabul edilebilirler. Bu öğrencilerin alacağı dersler ilgili bölüm tarafından daha önce mezun olduğu meslek yüksek okulundan aldığı ve başardığı dersler dikkate alınmak suretiyle belirlenerek intibak yapılır. Başka bir kurumda alınan dersin içeriği Mardin Artuklu Üniversitesin de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili bölüm ve fakülte yönetim kurulu tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu derslerden muaf tutulabilir
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Mardin Artuklu Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde açıklandığı gibi, öğrencilerin bu bölümden mezun olabilmeleri için programlarında öngörülen tüm derslerden başarılı olmalıdır.
Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü, sosyal hizmetlerin planlaması, örgütlenmesi ve uygulanmasında rol alacak mesleğin evrensel ilke, değer ve bilgisiyle donanmış, içinde yaşadığı toplumun yapısı ve özellikleri hakkında yeterli bilgiye sahip profesyonel meslek elemanları yetiştirmektir. Bu çerçevede öğrencilerin profesyonel sosyal hizmet için gerekli bilgi, değer ve becerileri bütünleştirip özümseyerek kırsal ve kentsel ortamlarda, kamu sektörü ile özel sektör ve sivil toplum örgütlerinde sosyal hizmet işlevini yerine getirebilecek düzenleyici, planlayıcı, uygulayıcı, eğitici ve araştırmacı niteliğine sahip, yasal ve etik ilkelere saygılı yetkin birer sosyal çalışmacı uzmanı olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
İş Olanakları
Sosyal Hizmet Lisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, “Sosyal Çalışmacı” unvanı alırlar. Sosyal çalışmacılar, Cumhurbaşkanlığı Ofisinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Milliği Savunma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve bu bakanlıkları bağlı kurum ve kuruluşlar ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında, rehberlik ve araştırma merkezlerinde, okullarda, dershanelerde, çocuk bakım yuvalarında, kreş ve gündüz bakım evlerinde, ana okullarında, yetiştirme yurtlarında, huzurevlerinde, toplum merkezlerinde, kadın sığınma evlerinde, engelli rehabilitasyon merkezlerinde, yaşlı dayanışma merkezlerinde, sokak çocukları merkezlerinde, ergen danışma merkezlerinde; sağlık ocakları ve hastanelerde, diyaliz merkezlerinde, aile planlaması ve ana çocuk sağlığı merkezlerinde, okullarda, mesleki eğitim merkezlerinde, cezaevlerinde, çocuk mahkemelerinde, çocuk eğitim evinde, rehabilitasyon merkezlerinde, ruh sağlığı kurumlarında, emniyet müdürlüklerinin çocuk bürolarında, nüfus planlaması ile ilgili kuruluşlarda, yerel yönetimler ve bağlı birimlerinde, kriz merkezlerinde, sivil toplum örgütleri ve vakıflarda, sanayi kuruluşlarının insan kaynakları birimlerinde istihdam olanaklarına sahiptirler. Ayrıca Sosyal Hizmet bölümü mezunları özel kreş ve gündüz bakımevi ile huzurevi açma hakkına da sahiplerdir.