Program Hakkında
Bilgisayar programcılığı mesleği her şeyin dijital bir ağa bağlı olduğu günümüzde, teknoloji üretmeye aday toplumlar için vazgeçilmez bir ara iş gücüne dönüşmüştür. Değişen teknolojik alışkanlıklar yazılımcılardan beklenen görevleri de değiştirmektedir. Sadece masaüstü, internet ya da mobil programcılık alanlarında değil artık Makine Öğrenmesi, Büyü Veri, Veri Bilimi ve Siber Güvenlik konularında da uzmanlaşmış insan kaynağı, geleceğin elinde şekilleneceği toplumların en önemli güçleri haline gelecektir. Midyat Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Bölümü olarak tüm bu farkındalıklarla birlikte oluşturulmuş eğitim planımız ile Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği hedeflere durmadan ilerlemeyi amaçlıyoruz. Örgün ve Uzaktan Öğretim programlarımızla Türkiye’nin her bölgesinden gelmiş öğrencilerle buluşma imkanına sahip oluyoruz. İki yıl gibi kısa sürede çok büyük anılar biriktiriyoruz. Mezun olmuş öğrencilerimizle devam ettirdiğimiz bilgi ve tecrübe alışverişi ile kamu ve özel sektörün güncel ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi oluyor ve eğitim planımızı buna göre güncelliyoruz. Bu bağlamda bilişim sektöründe ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla Midyat Meslek Yüksekokulu bünyesinde Bilgisayar Programcılığı programı açılmış ve örgün öğretim öğrenci alımına 2007-2008 eğitim-öğretim yılı güz dönemi itibari ile başlamıştır.
Amaçlar
Bilgisayar programcılığı programının amacı, gelişen teknolojiye uyum sağlayabilecek, algoritmik düşünme becerisine sahip, yazılım geliştirme süreçlerini yönetebilen, sektörde rekabetçi bir avantaja sahip olmalarını sağlayacak teknik bilgi ve uygulama becerisine sahip, analitik ve yaratıcı çözümler üreten profesyoneller yetiştirmektir.
Hedefler:
Programa Ait Anahtar Performans Göstergeleri:
Program Eğitim Amaçları (PEA) ve MEDEK Çıktıları (MÇ) Eşleştirme Tablosu
|
PEA No |
Program Eğitim Amacı (PEA) |
Program Çıktıları (PÇ) |
Bu PÇ'lerin Karşılık Geldiği MEDEK Çıktıları (MÇ) |
|
PEA 1 |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayabilecek, sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde algoritmik düşünme becerisine sahip, yazılım geliştirme süreçlerini yönetebilen temel bilgi ve becerilerle donatılmış mezunlar yetiştirmek. |
PÇ1, PÇ3, PÇ4, PÇ11, PÇ12, PÇ13, PÇ14, PÇ15 |
MÇ1, MÇ3, MÇ4 |
|
PEA 2 |
Sorumluluk alabilen, profesyonellik bilincine sahip, girişimci ve alanlarında rekabet eden bireyler yetiştirmek. |
PÇ5, PÇ6, PÇ7, PÇ8, PÇ16 |
MÇ5, MÇ6, MÇ7, MÇ8, MÇ10 |
|
PEA 3 |
Kamu ve özel sektörde etkin şekilde görev alabilecek etik değerlere sahip nitelikli iş gücü yetiştirmek. |
PÇ2, PÇ7, PÇ9, PÇ10, PÇ16 |
MÇ2, MÇ7, MÇ8, MÇ9, MÇ10, |
Program Eğitim Amaçları ve Hedeflere Yönelik Tanımlanmış Performans Göstergeleri Hedef Tablosu
|
Performans Göstergesi (PG) |
PG Alt Kategoriler |
Ölçüm Periyodu |
Hedef |
Ölçme Yöntemi |
PEA No |
|
1. Öğrenci Başarısı |
Mezuniyet Oranı |
1 Yıl |
%65 |
Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) Verileri |
PEA 1 |
|
Geçme Oranı |
1 Yıl |
%60 |
Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) Verileri |
PEA 1 |
|
|
Ortalama Not Ortalaması (GPA) |
1 Yıl |
60 |
Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) Verileri |
PEA 3 |
|
|
2. İstihdam ve Mezun Performansı |
Mezun İstihdam Oranı |
2 Yıl |
%60 |
Mezun İzleme Anketi, Mezun Portalı |
PEA 3 |
|
İş Yerleştirme Süresi |
2 Yıl |
Ortalama 6 Ay |
Mezun İzleme Anketi, Mezun Portalı |
PEA 3 |
|
|
Sektörde Çalışan Mezun Oranı |
2 Yıl |
%50 |
Mezun İzleme Anketi, Mezun Portalı |
PEA 2 |
|
|
3. Öğretim Kalitesi |
Ders İçeriği Güncellenme Süresi |
1 Yıl |
En Fazla 2 Yıl |
Bölüm Kurulu Kararları, Ders İzlekleri Kontrolü |
PEA 1 |
|
Öğretim Üyesi Başarı Oranı |
1 Yıl |
Yıllık Ortalama 0.5 Proje/Makale |
Personel/BAP Ofisi Akademik Çıktı Raporları |
PEA 3 |
|
|
4. Teknolojik Altyapı |
Kullanılan Yazılım ve Araçların Güncelliği |
1 Yıl |
%90 |
Bölüm Envanter ve Teknik Servis Raporları |
PEA 1 |
|
Laboratuvar ve Donanım Erişimi Memnuniyeti |
1 Yıl |
3.5 |
Öğrenci Memnuniyet Anketi |
PEA 1 |
|
|
Kütüphane ve Kaynak Erişimi Memnuniyeti |
1 Yıl |
3.5 |
Öğrenci Memnuniyet Anketi, Kütüphane Kullanım Raporları |
PEA 3 |
|
|
5. Kalite ve Geri Bildirim |
Mezun Memnuniyeti |
2 Yıl |
%75 |
Mezun İzleme Anketi |
PEA 3 |
|
Öğrenci Memnuniyeti |
1 Yıl |
%80 |
Öğrenci Memnuniyet Anketi |
PEA 3 |
|
|
6. Araştırma ve Geliştirme |
Araştırma Projeleri Sayısı |
1 Yıl |
Yılda Ortalama 1 Adet |
Bölüm Proje Tutanakları, BAP/TÜBİTAK Verileri |
PEA 2 |
|
Ar-Ge Fonları |
1 Yıl |
Yılda Minimum 5.000 TL |
Bölüm Proje Tutanakları, BAP/TÜBİTAK Verileri |
PEA 2 |
|
|
7. İşbirlikleri ve Sektör |
Sektörel Konuk Seminerleri ve Konferanslar |
1 Yıl |
Yılda En Az 1 Etkinlik |
Bölüm Etkinlik Raporları, Web Duyuruları |
PEA 2 |
|
Staj İmkanları Memnuniyeti |
1 Yıl |
4.0 |
Öğrenci Staj Memnuniyet Anketleri, Staj Komisyonu Raporları |
PEA 3 |
Kazanılan Derece
Bilgisayar Programlama Teknikeri - Ön Lisans
Kayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli TYT puanı almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
Mezuniyet Koşulları
Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları, 30 iş gününden oluşan stajı başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.
Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.
Program Yeterliliği
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
İstihdam Olanakları
Bilgisayar programcılığı bölümünden mezun olanlar, kamu ve özel sektör gibi çeşitli kurumlarda çalışma alanlarına sahiptirler:
Bilgisayar programcılığı bölümü mezunlarımız bu firma veya kurumların çeşitli pozisyonlarda iş bulabilir.
Üst Dereceye Geçiş
Önlisans programlarından mezuniyetin ardından dikey geçiş sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarında eğitim görme imkânı bulunmaktadır. Bu programlar aşağıda verilmiştir.
Bunlara ek olarak Bilgisayar Programcılığı bölümü mezunlarının DGS ile aşağıdaki Açıköğretim Lisans Programlarına geçiş hakkı bulunmaktadır:
Eğitim Türü
Örgün Eğitim
Ölçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puana sahip olmak gerekir.
Bölüm/Program Başkanı
Öğr. Gör. Duygu ALTUNKAYA
Sayısal Veriler
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
|
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * |
Başlıca öğrenme faaliyetleri |
Kullanılan Araçlar |
|
Anlatım |
Dinleme ve anlamlandırma |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
|
Beyin Fırtınası |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
|
Seminer |
Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
|
Örnek Olay |
Vaka takdimini yorumlayabilme |
|
|
Deney / Laboratuvar |
Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi |
Laboratuvar, uygulama alanları |
|
Bireysel Çalışma |
Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi |
Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
|
Problem Çözme |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
|
Proje Temelli Öğrenme |
Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması |
veri tabanları, kitaplar |
|
Yansıtıcı Düşünce |
||
|
Vaka Çalışması |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
|
Kavram Haritası |
||
|
Soru - Cevap |
Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi |
|
|
Bakım Planı |
||
|
Video |
||
|
probleme dayalı öğrenme |
veri tabanları, kitaplar |
|
|
Tartışma |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
|
Alıştırma ve Uygulama |
Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması |
Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
|
Gösteri |
Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi |
|
|
Gösterip Yapma |
Görerek öğrenmenin desteklemesi |
Video, film, veri tabanları |
|
Grup Çalışması |
Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması |
Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
|
Benzetim |
||
|
Yazılı sınav |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama |
|
|
Sözlü Sınav |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
|
|
Ödev |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
|
Proje / Tasarım |
Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
|
Kısa Sınav |
Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama |
