T.C. MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ MİDYAT MESLEK YÜKSEKOKULU
  • /
  • Hakkında

Hakkında

Program Hakkında

Bilgisayar programcılığı mesleği her şeyin dijital bir ağa bağlı olduğu günümüzde, teknoloji üretmeye aday toplumlar için vazgeçilmez bir ara iş gücüne dönüşmüştür. Değişen teknolojik alışkanlıklar yazılımcılardan beklenen görevleri de değiştirmektedir. Sadece masaüstü, internet ya da mobil programcılık alanlarında değil artık Makine Öğrenmesi, Büyü Veri, Veri Bilimi ve Siber Güvenlik konularında da uzmanlaşmış insan kaynağı, geleceğin elinde şekilleneceği toplumların en önemli güçleri haline gelecektir. Midyat Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Bölümü olarak tüm bu farkındalıklarla birlikte oluşturulmuş eğitim planımız ile Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği hedeflere durmadan ilerlemeyi amaçlıyoruz. Örgün ve Uzaktan Öğretim programlarımızla Türkiye’nin her bölgesinden gelmiş öğrencilerle buluşma imkanına sahip oluyoruz. İki yıl gibi kısa sürede çok büyük anılar biriktiriyoruz. Mezun olmuş öğrencilerimizle devam ettirdiğimiz bilgi ve tecrübe alışverişi ile kamu ve özel sektörün güncel ihtiyaçları hakkında bilgi sahibi oluyor ve eğitim planımızı buna göre güncelliyoruz. Bu bağlamda bilişim sektöründe ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla Midyat Meslek Yüksekokulu bünyesinde Bilgisayar Programcılığı programı açılmış ve örgün öğretim öğrenci alımına 2007-2008 eğitim-öğretim yılı güz dönemi itibari ile başlamıştır.

Amaçlar

Bilgisayar programcılığı programının amacı, gelişen teknolojiye  uyum sağlayabilecek, algoritmik düşünme becerisine sahip, yazılım geliştirme süreçlerini yönetebilen, sektörde rekabetçi bir avantaja sahip olmalarını sağlayacak teknik bilgi ve uygulama becerisine sahip, analitik ve yaratıcı çözümler üreten profesyoneller yetiştirmektir.

Hedefler:

  1. Temel bilgisayar bilimi, algoritma geliştirme, programlama becerileri, veri yapıları ve algoritmalar gibi konularda yetkin bireyler yetiştirmek.
  2. Farklı programlama dillerinde (C++,C#, Java, Python vb.) yetkin ve bu dilleri kullanarak projeler geliştirebilen bireyler yetiştirmek.
  3. Bilgi teknolojileri ve yazılım geliştirme süreçlerinde pratik deneyim kazandırmak.
  4. Problem çözme ve proje yönetimi yeteneklerini geliştirmek.
  5. Güncel teknolojilere uyum sağlayabilecek sürekli öğrenme, kendini geliştirme ve güncel kalma bilinci kazandırmak.
  6. Sektör ihtiyaçlarına uygun, girişimci ve yaratıcı bireyler yetiştirmek

Programa Ait Anahtar Performans Göstergeleri:

  1. Eğitim ve Öğrenci Başarısı Göstergeleri
  1. İstihdam ve Mezun Performans
  1. Öğretim Kalitesi
  1. Teknolojik Alt Yapı ve Kaynaklar
  1. Kalite ve Geri Bildirim Göstergeleri
  1. Araştırma ve Geliştirme
  1. İşbirlikleri ve Sektör Bağlantıları

Program Eğitim Amaçları (PEA) ve MEDEK Çıktıları (MÇ) Eşleştirme Tablosu

PEA No

Program Eğitim Amacı (PEA)

Program Çıktıları (PÇ)

Bu PÇ'lerin Karşılık Geldiği MEDEK Çıktıları (MÇ)

PEA 1

Gelişen teknolojiye uyum sağlayabilecek, sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde algoritmik düşünme becerisine sahip, yazılım geliştirme süreçlerini yönetebilen temel bilgi ve becerilerle donatılmış mezunlar yetiştirmek.

PÇ1, PÇ3, PÇ4, PÇ11, PÇ12, PÇ13, PÇ14, PÇ15

MÇ1, MÇ3, MÇ4

PEA 2

Sorumluluk alabilen, profesyonellik bilincine sahip, girişimci ve alanlarında rekabet eden bireyler yetiştirmek.

PÇ5, PÇ6, PÇ7, PÇ8, PÇ16

MÇ5, MÇ6, MÇ7, MÇ8, MÇ10

PEA 3

Kamu ve özel sektörde etkin şekilde görev alabilecek etik değerlere sahip nitelikli iş gücü yetiştirmek.

PÇ2, PÇ7, PÇ9, PÇ10, PÇ16

MÇ2, MÇ7, MÇ8, MÇ9, MÇ10,

 

Program Eğitim Amaçları ve Hedeflere Yönelik Tanımlanmış Performans Göstergeleri Hedef Tablosu

Performans Göstergesi (PG)

PG Alt Kategoriler

Ölçüm Periyodu

Hedef

Ölçme Yöntemi

PEA No

1. Öğrenci Başarısı

Mezuniyet Oranı

1 Yıl

%65

Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) Verileri

PEA 1

Geçme Oranı

1 Yıl

%60

Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) Verileri

PEA 1

Ortalama Not Ortalaması (GPA)

1 Yıl

60

Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) Verileri

PEA 3

2. İstihdam ve Mezun Performansı

Mezun İstihdam Oranı

2 Yıl

%60

Mezun İzleme Anketi, Mezun Portalı

PEA 3

İş Yerleştirme Süresi

2 Yıl

Ortalama 6 Ay

Mezun İzleme Anketi, Mezun Portalı

PEA 3

Sektörde Çalışan Mezun Oranı

2 Yıl

%50

Mezun İzleme Anketi, Mezun Portalı

PEA 2

3. Öğretim Kalitesi

Ders İçeriği Güncellenme Süresi

1 Yıl

En Fazla 2 Yıl

Bölüm Kurulu Kararları, Ders İzlekleri Kontrolü

PEA 1

Öğretim Üyesi Başarı Oranı

1 Yıl

Yıllık Ortalama 0.5 Proje/Makale

Personel/BAP Ofisi Akademik Çıktı Raporları

PEA 3

4. Teknolojik Altyapı

Kullanılan Yazılım ve Araçların Güncelliği

1 Yıl

%90

Bölüm Envanter ve Teknik Servis Raporları

PEA 1

Laboratuvar ve Donanım Erişimi Memnuniyeti

1 Yıl

3.5

Öğrenci Memnuniyet Anketi

PEA 1

Kütüphane ve Kaynak Erişimi Memnuniyeti

1 Yıl

3.5

Öğrenci Memnuniyet Anketi, Kütüphane Kullanım Raporları

PEA 3

5. Kalite ve Geri Bildirim

Mezun Memnuniyeti

2 Yıl

%75

Mezun İzleme Anketi

PEA 3

Öğrenci Memnuniyeti

1 Yıl

%80

Öğrenci Memnuniyet Anketi

PEA 3

6. Araştırma ve Geliştirme

Araştırma Projeleri Sayısı

1 Yıl

Yılda Ortalama 1 Adet

Bölüm Proje Tutanakları, BAP/TÜBİTAK Verileri

PEA 2

Ar-Ge Fonları

1 Yıl

Yılda Minimum 5.000 TL

Bölüm Proje Tutanakları, BAP/TÜBİTAK Verileri

PEA 2

7. İşbirlikleri ve Sektör

Sektörel Konuk Seminerleri ve Konferanslar

1 Yıl

Yılda En Az 1 Etkinlik

Bölüm Etkinlik Raporları, Web Duyuruları

PEA 2

Staj İmkanları Memnuniyeti

1 Yıl

4.0

Öğrenci Staj Memnuniyet Anketleri, Staj Komisyonu Raporları

PEA 3

 

 

Kazanılan Derece

Bilgisayar Programlama Teknikeri - Ön Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli TYT puanı almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları

Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları, 30 iş gününden oluşan stajı başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Program Yeterliliği

Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.

İstihdam Olanakları

Bilgisayar programcılığı bölümünden mezun olanlar, kamu ve özel sektör gibi çeşitli kurumlarda çalışma alanlarına sahiptirler:

Bilgisayar programcılığı bölümü mezunlarımız bu firma veya kurumların çeşitli pozisyonlarda iş bulabilir.

Üst Dereceye Geçiş

Önlisans programlarından mezuniyetin ardından dikey geçiş sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarında eğitim görme imkânı bulunmaktadır. Bu programlar aşağıda verilmiştir.

Bunlara ek olarak Bilgisayar Programcılığı bölümü mezunlarının DGS ile aşağıdaki Açıköğretim Lisans Programlarına geçiş hakkı bulunmaktadır:

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puana sahip olmak gerekir.

Bölüm/Program Başkanı

Öğr. Gör. Duygu ALTUNKAYA

Sayısal Veriler

YÖK ATLAS

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Anlatım

Dinleme ve anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Seminer

Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Örnek Olay

Vaka takdimini yorumlayabilme

 

Deney / Laboratuvar

Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi

Laboratuvar, uygulama alanları

Bireysel Çalışma

Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi

Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Proje Temelli Öğrenme

Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması

veri tabanları, kitaplar

Yansıtıcı Düşünce

   

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Kavram Haritası

   

Soru - Cevap

Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi

 

Bakım Planı

   

Video

   

probleme dayalı öğrenme

 

veri tabanları, kitaplar

Tartışma

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Alıştırma ve Uygulama

Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması

Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösteri

Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi

 

Gösterip Yapma

Görerek öğrenmenin desteklemesi

Video, film, veri tabanları

Grup Çalışması

Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması

Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları

Benzetim

   

Yazılı sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

 

Sözlü Sınav

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

Ödev

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Proje / Tasarım

Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar

Kısa Sınav

Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama

 

 

T.C. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü