Öğrenme Yönetim Sistemi için tıklayınız.
Öğrenci Seçimi ve Ücret
Programa, ÖSYM tarafından yapılacak merkezi yerleştirme ile öğrenci kabul edilecektir. Yerleştirme süreci ile ilgili olarak Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzunu inceleyebilirsiniz.
Bakanlar Kurulunun 29.08.2012 tarihli ve 28396 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2012/3584 sayılı Kararı kapsamında Ön Lisans Programlarına kayıt yaptıran öğrencilerimiz her yarıyıl için uzaktan öğretim için belirlenen öğrenim ücreti ve her yarıyıl için Üniversitemiz Yönetim Kurulu tarafından belirlenen miktarda ders materyal ücretini öderler.
Programı tercih eden öğrencilerin kayıtları, Mardin Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü tarafından yapılır.
Ders Seçimi
Ders seçimi ve öğrenci bilgi sistemi için tıklayınız
Sınavlar
Vize sınavları (%20) uzaktan/online, Final sınavları (%80) Mardin Meslek Yüksekokulunda yüz yüze yapılmaktadır.
Program Hakkında
Bilgisayar Programcılığı öğrenim süresi 4 yarıyıl olup, eğitim dili Türkçedir. Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu bilgisayar teknolojisi ürünlerinin işlevsel kullanımı için gerekli olan yöntem ve teknikleri öğretmek ve bu kurumlarda çalışmak isteyen nitelikle bireyleri yetiştirmektir. Bilgisayar bilimlerinin temel bilgileri ile donatılmış, programlama dillerinin kullanılmasında teknik bilgi ve deneyime sahip, yenilenen teknolojiye kolayca uyum sağlayabilen programcılar yetiştirilmesini sağlayan, bilgi teknolojileri konusunda sadece bölgesel değil ulusal çapta ihtiyaç duyulan nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mardin Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Programcılığı alanında tecrübeli bir öğretim elemanı kadrosuna sahiptir. Öğrencilerimiz, derslere Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (MAUZEM) bünyesinde mevcut olan Canlı Sınıf (sanalsinif.artuklu.edu.tr) sistemi üzerinden katılacaktır. Uygulama gerektiren derslerde ise %30 (Yaklaşık 4 hafta) yüzyüze eğitim alarak Bilgisayar Programcılığı alanıyla ilgili dönem boyunca elde ettikleri teorik birikimi uygulama ve deneyimleme imkanı bulacak ve örgün eğitimin bireye kazandırdığı deneyimleri de yaşama imkanı bulacaklardır. Online (canlı) sunulacak derslere ek olarak, Öğrenme Yönetim Sistemi (oys.artuklu.edu.tr) üzerinden sunulacak etkileşimli öğretim içeriklerinden faydalanabilecek ve Canlı Derslere ait video kayıtlarına da sürekli erişebilecektir.
Kazanılan Derece
Bilgisayar Programlama Teknikeri - Ön Lisans
Kayıt ve Kabul Koşulları
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli TYT puanı almış olmak gerekmektedir. Programa Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
Mezuniyet Koşulları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrenciler en az 120 ECTS (AKTS) kredi almak zorundadır. Ayrıca programdan mezun olabilmek için öğrenciler ikinci yarıyılın sonunda 30 iş günü 240 saat olarak yaz stajlarını tamamlamak durumundadır.
Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, bölüm kurulunun görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.
Program Yeterliliği
Bilgisayar alanındaki temel kavramları tam anlamıyla kavrar. Bilgisayarın çalışma yöntemini açıklar. Bilgisayar alanında temel düzeydeki güncel, kuramsal bilgileri belirtir. Sektörde ihtiyaç duyulan düzeyde programlama, tasarım veya donanım bilgisine sahip olur. Programların çalışma prensibini açıklar. Bir durum karşısında kullanılacak en uygun programı geliştirmenin yollarını ifade eder. Bilgisayar teknolojilerinin doğası ve tarihsel gelişimini anlatır. Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır. Yazılım, kurulum ve test işlemlerini yapar. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır. Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur. Ofis, grafik tasarım, web tasarım, veri tabanı vb. uygulamalı programları kullanır. Uygulamalı programların geliştirme modüllerini kullanarak örnekler sunar. Donanım keşif ve kurulması işlemlerini yapar. Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit etme konusunda sorumluluk alır. Bilgisayar teknolojilerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. Program problemlerine karşı yazılım geliştirme, yaratma ve tasarlama yetkinliği kazanır. Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alarak uygun çözümler bulur. Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alarak uygun çözümler bulur. Farklı alanlardaki problemlerin bilgisayar tabanlı modellerini oluşturmada yetkinlik kazanır. Sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlama ve araştırmalara dayalı çözüm geliştirme yetkinliği kazanır. Öğrendiklerini pratik becerilere dönüştürür. Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yetkinliği kazanır. Birey olarak kendini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Alanda çalışmalar yaparken elde ettiği verileri toplamada ,analiz etmede ve yorumlayıp paylaşmada toplumsal etik değerlere uygun davranış sergiler. Alanda çalışmalar yaparken elde ettiği verileri toplamada Alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişimi gerçekleştirebilecek düzeyde yabancı dil becerisi geliştirir. Kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim sağlar. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. Web tasarımı ve programlaması konularındaki bilgileri sayesinde yeni web siteleri tasarlama yetkinliği kazanır. Teknolojiyi farklı disiplinlerle ilişkilendirir. Programcılık bilgisi sayesinde yeni programlar geliştirme ve üretilen projelerde uygulama yetkinliği kazanır. Teknik konulardaki yetkinliği sayesinde bilgisayarların donanımsal ayarlamalarını yapar.
İstihdam Olanakları
Bu program mezunları kamu kurum ve kuruluşlarında veya özel sektörde bilgisayar programcısı olarak istihdam edilmektedir. Yüksekokulumuz bu programda, bilişim teknolojileriyle yoğrulmuş ve onu en üst düzeyde kullanabilen, girişimci, yenilikçi ve ulusal değerlere saygılı, alanındaki sorunlara çözüm üreten bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiştir.
Üst Dereceye Geçiş
Önlisans programlarından mezuniyetin ardından dikey geçiş sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarında eğitim görme imkânı bulunmaktadır. Bu programlar aşağıda verilmiştir.
Eğitim Türü
Uzaktan Öğretim
Ölçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puana sahip olmak gerekir.
Bölüm/Program Başkanı
Dr.Öğr.Üyesi Ömer TÜRK
Eğitim Öğretim Metotları
Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:
Eğitim - Öğretim Yöntemleri * |
Başlıca öğrenme faaliyetleri |
Kullanılan Araçlar |
Anlatım |
Dinleme ve anlamlandırma |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Beyin Fırtınası |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Seminer |
Değişik konularda sunumlar hazırlayarak bir konuyu bir başkasına aktarabilmesi ve toplum önünde konuşmayı öğrenebilmesi |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Örnek Olay |
Vaka takdimini yorumlayabilme |
|
Deney / Laboratuvar |
Uygulamalarının yapılması, görsel olarak öğrenmeyi desteklemesi ve el becerilerinin gelişmesi |
Laboratuvar, uygulama alanları |
Bireysel Çalışma |
Anlatılan konu kapsamında detayların araştırılması veya benzer konuların incelenmesi |
Bilgisayar, ders ve yardımcı kitaplar, veri tabanları |
Problem Çözme |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Proje Temelli Öğrenme |
Konunun tarif edilmesi, kullanılacak yöntemlerin belirlenmesi ve sonucun yorumlanması |
veri tabanları, kitaplar |
Yansıtıcı Düşünce |
|
|
Vaka Çalışması |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Kavram Haritası |
|
|
Soru - Cevap |
Soru-cevap ile beyin fırtınası şeklinde interaktif olarak yapılabilmesi |
|
Bakım Planı |
|
|
Video |
|
|
probleme dayalı öğrenme |
|
veri tabanları, kitaplar |
Tartışma |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Alıştırma ve Uygulama |
Araştırma ve yaşam boyu öğrenilmesi, yazılması, okunması, eleştirel düşünülmesi ve uygulanması |
Laboratuvar, standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösteri |
Teknik gezi, ziyaretler sayesinde derslerde öğrenilen konu/ tekniklerin ziyaret edilen tesislerde gösterilmesi |
|
Gösterip Yapma |
Görerek öğrenmenin desteklemesi |
Video, film, veri tabanları |
Grup Çalışması |
Projeler, ödevler ve deneylerin gerçekleştirilmesi, öğrencilerin birbirlerinden de öğrenmesi, takım içinde çalışma becerilerinin kazanılması |
Standart derslik teknolojileri, kütüphane çalışma alanları |
Benzetim |
|
|
Yazılı sınav |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama |
|
Sözlü Sınav |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
|
Ödev |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Proje / Tasarım |
Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav |
Öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama |
|