Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı 6 Nisan 2009 tarihinden beri hizmet vermektedir.
2017 yılında yeni binasına taşınan Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı 12000 m2 alan üzerinde 4 katlı bir yapının içerisinde aynı anda 1000 kullanıcının oturabileceği dinlenme alanları, ders çalışma alanları, bilgisayar kullanım alanları, bilgisayar laboratuvarı, sinema salonları, tam izole ders çalışma alanları, bireysel ve grup çalışma kabinleri, Engelsiz çalışma kabini, 7/24 ders çalışma alanı ve çok sayıda seminer-toplantı salonu ile hizmet vermektedir.
KOLEKSİYON
Koleksiyonumuz satın aldığımız ve bağış yoluyla bize gelen yayınlardan oluşmaktadır.
Koleksiyonumuzda 100000'e yakın basılı kitap bulunmaktadır. Bunların yanı sıra milyonlarca elektronik dergi, makale, kitap, gazete gibi çeşitli dijital kaynaklarla okuyucularımızın hizmetindeyiz; Kütüphane açık raf sistemi ile hizmet vermektedir.
KÜTÜPHANE HİZMETLERİ
1. Ödünç Verme Hizmeti: Kütüphanemiz kataloglanmış yayınları üyelik karşılığında ödünç verilmektedir.
Akademik Personel: 30 gün süre ile 7 kitap
İdari Personel: 30 gün süre ile 5 kitap
Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri: 30 gün süre ile 5 kitap
Lisans Öğrencileri: 21 gün süre ile 5 kitap
Dış Kullanıcılar: 21 gün süre ile 5 kitap
ÜYELİK
Üniversite tarafından verilen kimlik belgesi ile doğrudan Kütüphanemize üyelik sağlanmıştır. Kütüphanemize gelerek bilgilerinizi güncellemeniz üyelik için yeterlidir.
Elektronik dergiler ve veritabanları 24 saat kampüs içi erişime açıktır.
Referans koleksiyonu ve güncel süreli yayınlar sadece Kütüphane içerisinde yararlanabilirler.
Kütüphanelerarası Ödünç Alma (ILL)
Kütüphane koleksiyonlarında bulunmayan bilgi kaynaklarının diğer kurumlardan ödünç alınması isteğinde bulunabilirler. İstekler, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığına başvurularak yapılır.
İstekler, aynı anda 5 bilgi kaynağı ile sınırlıdır.
Bibliyografik bilgisi saptanamayan istekler, istek sahibine bildirilir ve iptal edilir.
Diğer kurumlardan ödünç alınan bilgi kaynaklarının süresinin uzatılması ödünç veren kurumun izni ile olur.
Diğer kurumlardan ödünç alınan bilgi kaynağı kaybedilir veya hasar görür ise, ödünç alınan kurumun kuralları uygulanır. Geciken ve eksik iade edilen bilgi kaynakları için ceza bedeli ödenene kadar "Kütüphanelerarası Ödünç Alma (ILL) " hizmetinden yararlanılamaz.
Kütüphanelerarası ödünç alma hizmetlerine ilişkin her tür soru, sorun ve önerilerinizi kutuphane@artuklu.edu.tr adresine iletebilirsiniz.