T.C. MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
  • /
  • İŞ KAZASI VE MESLEK HASTALIĞI BİLDİRİMİ

İŞ KAZASI VE MESLEK HASTALIĞI BİLDİRİMİ

6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince;

İş kazası ve meslek hastalıklarının kayıt ve bildirimi

MADDE 14 – (1) İşveren;

a) Bütün iş kazalarının ve meslek hastalıklarının kaydını tutar, gerekli incelemeleri yaparak bunlar ile ilgili raporları düzenler.

b) İşyerinde meydana gelen ancak yaralanma veya ölüme neden olmadığı halde işyeri ya da iş ekipmanının zarara uğramasına yol açan veya çalışan, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olan olayları inceleyerek bunlar ile ilgili raporları düzenler.

(2) İşveren, aşağıdaki hallerde belirtilen sürede Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimde bulunur:

a) İş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü içinde.

b) Sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını, öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü içinde.

(3) İşyeri hekimi veya sağlık hizmeti sunucuları; meslek hastalığı ön tanısı koydukları vakaları, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucularına sevk eder.

(4) Sağlık hizmeti sunucuları kendilerine intikal eden iş kazalarını, yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucuları ise meslek hastalığı tanısı koydukları vakaları en geç on gün içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirir.

(5) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar, Sağlık Bakanlığının uygun görüşü alınarak Bakanlıkça belirlenir.

Hükümleri ile iş kazası ve meslek hastalıklarının kayıt ve bildiriminin sağlanması gerekmektedir.

 

Buna göre biriminizde iş kazası olması durumunda kolluk kuvvetlerine derhal ve SGK' ya 3 iş günü içerisinde ile "https://uyg.sgk.gov.tr/IsKazasiBildirimISV4C/" bağlantısı kullanılarak DEVLET MEMURLARI İŞ KAZASI BİLDİRİM FORMU  doldurulup bildirim yapılması zorunludur. (Linkte sistemsel problem olması ve bildirim yapılamaması durumununda Üst yazı ile bildirim yapılması gerekmektedir.) Ancak bu işlemi gerçekleştirebilmek için yetkilendirme yapılması gerekmektedir. Yetkilendirme işlemi için "https://www.sgk.gov.tr/Diger/FormveDilekceler/fed1b24a-9610-4ec1-8a4c-2d51dbb6db2c/"  bağlantıda yer alan "SGK-083 Devlet Memurları İstirahat Raporu Görüntüleme ve İş Kazası-Meslek Hastalığı Bildirim Uygulaması Yetki Talep Formu" doldurulmalı ve biriminizin bağlı olduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerine/ Sosyal Güvenlik Merkezlerine (SGM) başvurarak yetki tanımlaması yapılması gerekmektedir.

 

4(a) kapsamında çalışanlar için e-sigorta uygulaması ile "http://uyg.sgk.gov.tr/IsvBildirimFormu/welcome.do" bağlantısı kullanılarak İŞ KAZASI MESLEK HASTALIĞI E-BİLDİRİM (İŞVEREN BİLDİRİMİ) doldurulup bildirim yapılabilir, veya

“İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirgesi” ile doğrudan ya da posta yoluyla Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü / Sosyal Güvenlik Merkezine (SGM) gönderilerek yapılabilir. Belirtilen form, "https://www.sgk.gov.tr/Diger/FormveDilekceler/fed1b24a-9610-4ec1-8a4c-2d51dbb6db2c/" adresinden “SGK-032-İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu” linki tıklanarak excel formatında bilgisayara indirilebilir.

 

İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirimi Nasıl Yapılır?

https://www.youtube.com/watch?v=bz1uvzmIOKU

DEVLET MEMURLARI İŞ KAZASI BİLDİRİMİ KULLANIM KLAVUZU

T.C. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü